Persbericht 1

Nieuw Swingbandproject verbindt culturen
Amateur-muzikanten repeteren in Oranje

Beilen/Oranje – Binnenkort start Stichting Betoeterd in Midden-Drenthe een bijzonder muziekproject voor amateurmuzikanten met verschillende achtergronden. Amateurmusici afkomstig uit muziekverenigingen, popbands, symfonie-orkesten en dweilorkesten verkennen in 8 repetities zeer uiteenlopende muziekstijlen (pop, film- en musicalmuziek, jazz, rock, wereldmuziek, latin).  “Er is plaats voor plm. 20 muzikanten -ongeacht leeftijd- met alle denkbare instrumenten: blazers, strijkers, slagwerkers, toetsenisten en gitaristen. En als zich een accordeonist aanmeldt, maken we voor hem of haar óók plaats”, vertelt Hildo Flierman uit Drachtstercompagnie die dit nieuwe Swingbandproject als bandleider-arrangeur leidt.

Ook AZC-bewoners welkom
Stichting Betoeterd, gevestigd in Beilen, organiseert innovatieve en grensverleggende muziekprojecten onder het motto muziek verbindt, o.a. in de vorm van orkestprojecten. “Wij willen met dit project laten zien dat amateurmuziek een belangrijke sociaal-maatschappelijke, bindende functie heeft in de samenleving”, licht Hilda ter Steege toe (voorzitter van Stichting Betoeterd). “Samen muziek maken doe je zonder onderscheid te maken in leeftijd, geslacht of culturele achtergrond. Dit nieuwe Swingbandproject krijgt de titel Grenzeloos Sw!ng mee om aan te geven dat iedereen welkom is om zijn of haar grenzen te verkennen én te verleggen, zowel muzikaal als sociaal-maatschappelijk.”.   De repetities vinden plaats op zaterdagmiddag, vanaf 9 april. De repetitielocatie is Voetbalgolf Oranje van ondernemer Jan Voortman in Oranje, winnaar van de Mais & Stro Bokaal tijdens het ludieke Mais & Stro Concert in maart 2015.  Ook bewoners van het nabij gelegen AZC zijn welkom om de openbare repetities mee te beleven. Het project eindigt medio juni met een publieksoptreden (locatie nog niet bekend). Dit project wordt ondersteund door het Fonds Lambers-Burger.  Alle informatie is te vinden op www.swingband.info

Foto (Iris Beumer): Muzikanten actief tijdens een vorig Swingbandproject.

Voor meer informatie: bel/mail met secretariaat@betoeterd.nl of 06-12787086 www.betoeterd.nl