Persbericht 2

Amateurmuzikanten verleggen grenzen in Oranje
Wekelijkse Swingbandsessies bij nieuwe ambassadeur St. Betoeterd

Midden-Drenthe – Mensen met elkaar verbinden via de muziek, dat is de ambitie van Stichting Betoeterd. Zaterdag a.s.  9 april start het muziekproject Grenzeloos Sw!ng, in Oranje, waarbij een ad hoc Swingband samengesteld wordt. De Swingband staat onder leiding van Hildo Flierman uit Drachtstercompagnie, die ook de arrangementen verzorgt, variërend van pop, rock, funk en wereldmuziek.  “Elke amateurmuzikant is welkom om zijn of haar grenzen te verkennen én te verleggen, zowel muzikaal als sociaal-maatschappelijk.  We maken geen  onderscheid in leeftijd, instrument, of culturele achtergrond”, vertelt hij. Tot medio juni komt de adhoc Swingband met o.a.  blazers, gitaristen en strijkers, wekelijks bij elkaar op de zaterdagmiddag, bij Voetbalgolf in Oranje. De repetitielocatie is Voetbalgolf Oranje van ondernemer Jan Voortman, winnaar van de Mais & Stro Bokaal tijdens het ludieke Mais & Stro Concert van Beleef Beilen, maart 2015.

Jan Voortman ambassadeur Stichting Betoeterd Ondernemer Jan Voortman uit Oranje is niet alleen gastheer van dit Swingbandproject, hij is door Stichting Betoeterd “benoemd” als  nieuwe ambassadeur.  “Jan werkt net zoals wij met onze muziekprojecten: soms op een ludieke manier, maar altijd met respect voor anderen en… met een ongelooflijke drive om mensen bij elkaar te brengen!” vertelt Jeannet Boverhof, cultureel ondernemer en mede-initiatiefnemer van St. Betoeterd. De Swingband gaat van start met 15 deelnemers, variërend van trompet tot gitaar en cello, en er is nog beperkt ruimte voor meer muzikanten. Ook bewoners van het tegenovergelegen AZC zijn welkom om de openbare muzieksessies mee te beleven.

De eerste sessie van het Swingbandproject Grenzeloos Swing start zaterdag 9 april om 14.00 uur.  Amateurmuzikanten kunnen zich nog aanmelden via www.swingband.info

Foto (Iris Beumer): Muzikanten actief tijdens een vorig Swingbandproject, in het Dr. Nassau College Beilen.

Extra informatie: Op het YouTubekanaal van St.Betoeterd is een preview van het Swingband repertoire te zien, Cool uit West Side Story, alvast doorgespeeld op 1 april tijdens het Verrassingsconcert in Beilen, een concert waarmee St. Betoeterd de eerste verjaardag vierde: https://swingband.info/2016/04/03/preview-cool-uit-west-side-story/

Voor meer informatie: bel/mail met secretariaat@betoeterd.nl of 06-12787086 www.betoeterd.nl